Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Kim van den Eng en Ruud van Boerdonk, studenten Game Design & Technology van Fontys Hogeschool ICT, hebben samen met drie studenten van andere hogescholen de Global Game Jam gewonnen.
Het spel dat ze met hun team ontworpen, kreeg zowel de juryprijs als de publieksprijs bij de Nederlandse editie van de Global Game Jam. Dit is een wereldwijde gamedesign wedstrijd die dit jaar voor de tweede maal gehouden werd.
In Nederland vond de wedstrijd afgelopen weekend plaats bij de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. De 175 deelnemers (studenten, docenten en professionals) werden door de organisatie in teams ondergebracht met de opdracht om in 48 uur een werkend spel te ontwikkelen. Het thema was dit jaar ‘misleiding’. Origineel concept
In de winnende game Resonance, wordt de speler op rustige, bijna klassieke muziek door ogenschijnlijk onmogelijk op te lossen puzzels geleid. De jury was onder de indruk van het a-typische muziekspel. "Zo’n origineel concept en mooie uitwerking verwacht je niet bij een game die in twee dagen is verzonnen en in elkaar gezet."
Naast Kim van den Eng en Ruud van Boerdonk, werkten ook Ferry Keesom, Jacko Hoogeveen en Joep Aben mee aan de game. Het winnende spel is te spelen via deze link.
Bron: Fontys
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.