Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
De Universiteit van Amsterdam (UvA) ontwikkelt met zeven andere internationale universiteiten software voor een digitale leeromgeving in het bètaonderwijs.
Met behulp van virtuele personages kunnen vwo-leerlingen en studenten straks conceptuele kennis over modellen opdoen en met elkaar delen.
De Universiteit van Amsterdam is samen met zeven andere internationale universiteiten gestart met DynaLearn. Dit onderzoeksproject richt zich op de ontwikkeling van een interactieve leeromgeving voor het bètaonderwijs. Binnen DynaLearn kunnen de scholieren en studenten natuurkundige, biologische en klimatologische toestanden en processen modelleren.
Uitwisseling
Met deze software gebruiken scholieren en studenten grafische elementen voor het maken van modellen. Dit helpt bij het opdoen van conceptuele kennis, die nodig is om de omgeving waarin we leven te kunnen begrijpen. Wat gebeurt er bijvoorbeeld met een ecosysteem, zoals een rivier, als het natuurlijke evenwicht verstoord wordt? Het maken van modellen helpt bij het beantwoorden van dergelijke vragen.
De gemaakte modellen kunnen gedeeld worden met andere leerlingen uit de hele wereld. De scholieren en studenten krijgen feedback van slimme virtuele personages (een soort van avatars) die deel uitmaken van de software. Zo ontstaat een wereldwijd netwerk van mensen en virtuele personages die samen modellen van complexe processen ontwerpen.
Bron/meer informatie: Folia
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.