Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Outstart | 07-10-2009 | Article Rating | (0) reacties

Hot Lava Mobile verbetert de kwaliteit van het onderwijs voor 150,000 Afrikaanse studenten

Boston – 7 October, 2009 – In October start een technologisch driemanschap bestaande uit ABJAD, een mobiele uitgever uit Jordanië; AD-CONNECT, een Nigeriaanse high-tech consultancy; en OutStart Inc., producent van Hot Lava Mobile een pilot project om de mobiele telefoons van 150.000 Ghanese en Nigeriaanse studenten te gebruiken te gebruiken als een platform voor het publiceren, uitleveren en volgen van multimediale leerinhouden. Het pilot project beoogt de studentenpopulatie van 16 jaar en ouder.

 

“Nigeria heeft een populatie van ongeveer 149 miljoen mensen, en bijna een derde hiervan heeft een mobiele telefoon,” zegt Adiel Ntuk, CEO van AD-CONNECT. “Een mobiele oplossing zoals Hot Lava Mobile zal ons helpen om het gebrek aan een high-tech vaste Internet infrastructuur te compenseren zowel in Ghana als in Nigeria. Mobiele technologie geeft ons de mogelijkheid om een grotere groep studenten te bereiken dan we zouden kunnen via PC’s, en feedback kan ook plaatsvinden binnen zeer korte tijd. Ook wordt de frequentie waarmee docenten en studenten contact met elkaar hebben vergroot.”

 

Volgens Mr. Ntuk zullen Afrikaanse opleiders Hot Lava Mobile gebruiken om leerinhouden samen te stellen, inclusief leerplannen en enquetes. Het is onmogelijk na te gaan welke mobiele telefoons in de praktijk zullen worden gebruikt. Hot Lava Mobile software geeft docenten de mogelijkheid om leerinhouden te creëren en te distribueren voor alle belangrijke merken mobiele telefoons in meer dan 500 varianten.

 

Docenten kunnen leerinhouden toewijzen naar behoefte, bv. één groep van studenten kan een bepaald type cursus of enquete krijgen, terwijl een andere groep andere leerinhouden krijgt toegewezen. Wanneer inhoud éénmaal is toegewezen, kunnen docenten deze verzenden naar elke type mobiele telefoon, waarbij het gebruik en de resultaten direct kunnen worden gevolgd. Studenten kunnen hun mobiele telefoons gebruiken om te lezen, te reageren en om vragen van docenten te beantwoorden. AD-CONNECT zal de leerinhouden aanbieden op de servers van Hot Lava Mobile. 

 

Het pilot project gaat niet alleen over het verspreiden van informatie naar een groot aantal studenten; daarnaast kunnen docenten rapportages produceren waarmee ze kunnen bekijken hoelang leerinhouden via de mobiele telefoon worden bekeken en hoe goed ze worden begrepen.

 

“Het kunnen verzenden van leerinhoud naar een mobiele telefoon is nog lang niet zo waardevol als het kunnen verzamelen van gegevens van en over de ontvanger,” zegt Bob Sanregret, directeur mobiele oplossingen van OutStart. “Door de uitwisseling van informatie tussen docenten en studenten heel eenvoudig te maken via mobiele technologie, wordt het overbodig om bekabeling aan te leggen in klaslokalen, kantoren en in huizen.”

 

Volgens ABJAD’s directeur Ammar Shami, zijn er drie omstandigheden waardoor het mobiele pilot project ideaal is voor Ghana en Nigeria. “Ten eerste, hebben Ghana en Nigeria de beschikking over een uitstekend mobiel netwerk, beter dan 3G, waardoor de data bandbreedte groter dan via Internet in deze landen. Er is ook een hoge penetratiegraad en groeimarkt voor mobiele apparaten in Nigeria en tegelijkertijd een lage penetratiegraad voor Internet.” zegt Shami. “Ten tweede investeren Ghana and Nigeria in een open markt beleid voor telecommunicatie, waardoor er een gezonde concurrentie bestaat met aantrekkelijke prijzen voor mobiele diensten. En ten derde maakt Hot Lava Mobile software het uitleveren en volgen van leerinhouden zeer betaalbaar.”

 

Het product portfolio van OutStart bestaat uit OutStart Participate, OutStart LCMS en Hot Lava Mobile.  OutStart Participate is een “social business software” platform waarmee organisaties de collectieve intelligentie van hun mensen kunnen organiseren. OutStart LCMS automatiseert de ontwikkeling, het beher en de uitlevering van modulaire en gepersonaliseerde leerinhouden. Hot Lava Mobile geeft organisaties de mogelijkheid om inhouden éénmalig te ontwikkeling en uit te leveren en te volgen op een een groot aantal typen mobiele telefoons.

 

 

Over OutStart


OutStart helpt graag om een probleem op te lossen dat tegenwoordig bestaat binnen vele organisaties. De meeste organisaties beschikken over een grote hoeveelheid nuttige maar onderbenutte kennis en informatie over producten, diensten en processen. Deze onderbenutting heeft een negatieve impact op medewerkers, klanten en partners, kost veel tijd en geld en is een belemmering voor de prestaties van de organisatie. Simpel gezegd, “wat je mensen niet weten, doet de organisatie pijn.”. OutStart’s social business software en leersystemen bieden de mogelijk organisaties efficiënter, effectiever en flexibeler te maken door mensen toegang te geven tot de beschikbare know-how, creativiteit en leerervaringen.

 

Sinds de oprichting in 1999, gesteund door een aantal leidende investeerders, heeft OutStart zich ontwikkeld tot een winstgevende en snelgroeiend bedrijf met een indrukwekkende reeks klanten met beter dan verwachte bedrijfsresultaten. Het bedrijf heeft toonaangevende klanten zoals Autodesk, BB&T, Boeing Company, BT, CVS Caremark, DIRECTV, EDS, Internal Revenue Service, Lufthansa, McDonald’s, MetLife, Prudential, TiVo, het Australische leger, de Amerikaanse marine, het Ministerie van Defensie in Engeland, Verizon Wireless, en Yum! Brands.

 

Bill Perry
MARCH 24 Media, LLC
614-975-7538
bperry@march24media.com

www.outstart.com

Kerri Renshaw
OutStart
617-897-6800
krenshaw@outstart.com

www.outstart.com

 


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Geen artikelen gevonden

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.