Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 23-10-2009 | Article Rating | (0) reacties

Elektriciteitsproblemen hinderen e-learning in Afrika

Gebrekkige stroomvoorziening dreigt de grootschalige introductie van e-learning op scholen in Afrika te verhinderen.

Ook het introduceren van computers op scholen, vooral op het platteland, verloopt moeizaam. Plattelandsregio's zijn vaak niet aangesloten op het elektriciteitsnet.

Hoewel Afrikaanse regeringen beloofden de energievoorziening te verbeteren, is in de afgelopen tijd weinig vooruitgang geboekt. Verschillende landen, zoals Zambia, Zuid-Afrika, Malawi en Namibië hebben steeds vaker te maken met stroomuitval op scholen.

In Zimbabwe krijgen alleen zeshonderd scholen voor voortgezet onderwijs in steden een e-learningprogramma, omdat op het platteland geen elektriciteit is.

Vorig jaar kondigde Nepad (New Partnership for Africa's Development) het plan aan om zoveel mogelijk scholen van computers, internetverbinding en educatieve programma's te voorzien. Het plan werd goedgekeurd door de ministers van de betrokken landen.

Bron: The Standard


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Geen artikelen gevonden

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.