Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Als gevolg van de recessie kiezen autofabrikanten steeds vaker voor e-learning voor hun personeel. Investeren in training is essentieel om te overleven en na de recessie de concurrentie aan te kunnen.
Dure conferenties en halfvolgeboekte cursussen zijn er niet meer bij in de sector, schrijft journalist Mark Rewhorn op Onwindows.com. Werknemers waarvoor tijdelijk geen werk is, kunnen die tijd benutten om nieuwe vaardigheden te leren. Mochten ze tussendoor toch nodig zijn, dan kunnen ze de cursus later gemakkelijk weer oppakken.
Ford Motor Company heeft een e-learningprogramma uitgerold voor alle dealers. De cursus richt zich op zo’n 225.000 mensen. Het is de bedoeling dat werknemers van verschillende vestigingen leren op dezelfde manier met klanten omgaan, zodat een klant bij elke Ford-dealer dezelfde ervaring heeft op het gebied van klantvriendelijkheid, service, financiering en verzekering.
E-learning wordt echter niet alleen gebruikt om soft skills te leren. Ook op het gebied van standaarden, kwaliteit en het oplossen van technische problemen worden vaker digitale methodes gebruikt.
Bron: Onwindows.com
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.