Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Volgens de makers van de Amerikaanse versie van Sesamstraat zijn games net zo goed voor de opvoeding van kinderen als 'traditionele' activiteiten in het klaslokaal.
Dit schrijven de onderzoekers van het Joan Ganz Coony Center - dat wordt aangestuurd door de Sesame Workshop - in een rapport. De onderzoekers en makers van Sesamstraat menen dat onderwijzers, overheidsinstellingen en gezondheidsorganisaties serieus moeten kijken naar de positieve manier waarop games een invloed kunnen hebben op kinderen.
"Ondanks hun reputatie als promotors van geweld, hebben digitale games bewezen dat ze kinderen helpen bij het verzamelen van informatie en het ontwikkelen van belangrijke eigenschappen voor de eenentwintigste eeuw", schrijven ze.
"Goed ontwikkelde games laten zien dat ze de potentie hebben om de groei en de gezondheid van kinderen te bevorderen", aldus de onderzoekers. Volgens hen kunnen games ook het vocabulaire verhogen, de literaire kennis vergroten en helpen bij het verbeteren van het rekenkundig vermogen.
De auteurs maken tegelijk van de gelegenheid gebruik om Sesamstraat-games te promoten, zoals Color Me Hungry, waarin Koekiemonster kinderen voorhoudt dat ze veel groenten en fruit moeten eten (en dat koekjes voor 'af en toe' zijn).
Bron: Gamez / Video: uit 1971
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.