Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Docenten aan universiteiten vinden e-learning vaak 'duur en tijdrovend'. Dat blijkt uit een onderzoek dat het Britse bedrijf IMC (UK) Learning Ltd uitvoerde onder 125 mensen.
Ongeveer de helft van de Britse respondenten geloofde dat leertechnologie populair is bij studenten, maar slechts een klein deel van de onderwijsstaf liep er warm voor, meldt Times Higher Education. Slechts 14 procent van de ondervraagden nam colleges op om ze online te zetten, 27 procent dacht dat e-learning geld bespaarde en 18 procent geloofde dat het docenten tijd bespaarde.
Een van de respondenten zei dat het vervaardigen van e-learning-materiaal van hoge kwaliteit veel meer tijd kost dan het voorbereiden van een traditionele lessen waarmee hetzelfde niveau en resultaat wordt bereikt.
Andere respondenten maakten zich zorgen over het feit dat studenten steeds vaker verwachten dat ze voldoende kennis en vaardigheden via internet en e-learning kunnen vergaren. "Het gevolg daarvan is dat ze de vaardigheid om aantekeningen te maken en vijftig minuten geconcentreerd naar een college te luisteren, kwijtraken."
E-learning heeft ook voordelen, stelden de geënquêteerden, maar kostenbesparing mag volgens hen nooit het doorslaggevende argument zijn om er gebruik van te maken.
Bron/meer informatie: Times Higher Education
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.