Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van The Competence Group (TCG) | 12-05-2009 | Article Rating | (1) reacties

CardioCollege en The Competence Group sluiten samenwerkingsovereenkomst

CardioCollege en The Competence Group gaan samenwerken op gebied van e-learning. Met een gezamenlijk portfolio van hun bestaande producten kunnen zij hun klanten nog beter van dienst zijn. Daarnaast gaan zij samen nieuwe e-learning modules ontwikkelen op gebied van medisch specialistische kennis en handelen. Hiervoor is onlangs een samenwerkingsovereenkomst tussen beiden gesloten.

 

CardioCollege heeft drie uitgebreide en geavanceerde e-learning trainingen op gebied van ECG interpretatie en coronairanatomie Deze zogenaamde e-Xpert ECG trainingen maken gebruik van complexe 3D animaties en zijn geaccrediteerd. De verschillende modules zijn geschikt voor (gespecialiseerde) verpleegkundigen, co-assistenten, arts-assistenten, cardiologen en huisartsen.

 

The Competence Group is aanbieder van een uitgebreid pallet aan e-learning modules voor de zorgsector en heeft een eigen leermanagementsysteem TCG Academy. Inmiddels maken ruim 65 zorginstellingen hiervan gebruik om hun medewerkers bij- en na te scholen in risicovolle medische handelingen of te ondersteunen bij de implementatie van bijvoorbeeld een EPD.

 

Erik Prins, directeur van CardioCollege: 'The Competence Group heeft met haar leerportalen toegang tot 100.000 medisch professionals. Dat is natuurlijk een ideaal platform om onze scholing verder te verspreiden. De ziekenhuizen beschikken immers al over een leermanagementsysteem, waarmee onze opleidingen direct zijn te ontsluiten. En omdat zowel The Competence Group als het CardioCollege de internationale standaard (SCORM)  voor e-learning ondersteunt vormt dat geen enkel probleem.'

 

Toon Rijken, algemeen directeur van The Competence Group, vult aan: 'CardioCollege heeft veel ervaring in het maken van medisch-complexe e-learning en heeft zelf ook de benodigde medische deskundigheid in huis. We gaan daarom ook kijken op welke gebieden we gezamenlijk e-learning modules kunnen ontwikkelen. Daarnaast denk ik dat onze bestaande klanten blij zullen zijn met de e-Xpert trainingen. We zien bij onze klanten naast de e-learningtrainingen rondom voorbehouden handelingen, DBC’s, elektronische patiëntendossiers, applicatietrainingen en omgang met medische apparatuur ook steeds meer behoefte aan vakinhoudelijk aanbod aan e-learningtrainingen voor artsen en medisch specialisten. De samenwerking met CardioCollege sluit daar perfect op aan.'

 

Meer informatie

 

www.cardiocollege.com

Erik Prins, managing partner CardioCollege

eprins@cardiocollege.com , 010 485 84 20

 

www.onzezorg.net

Daan Russchen, manager marketing en communicatie The Competence Group

d.russchen@competence.biz, 030 256 56 25


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Rik Min
Van Rik Min | 13-05-2009
Doen jullie ook aan eLearn-trainingen in de fysiologie van het menselijk lichaam? Denk dan eens aan het experimentele programma 'CARDIO' van oorsprong van de Univ. Maastricht en verder experimenteel beproeft aan de Univ. Twente. M.n. de laatste experimentele versie van ondergetekende met opdrachten en video-feedback is een leuk introductie. (En kan door ons - acone - verder naar elk les/leer-niveau opgetuigd worden.) ir. Rik Min www.acone.nl (kijk bij 'simulation lab' of op 'http://projects.gw.utwente.nl/pi/Java/Simulaties/CardioP1/Cardio.htm'.
Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.