Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 14-04-2009 | Article Rating | (1) reacties

Plaza Challenge wint IPON Award 2009

Vorige week, tijdens de eerste dag van IPON2009 (Onderwijs & ICT congres en vakbeurs), zijn de IPON Awards uitgereikt. In de categorie Beste Innovatieve Software voor het Voortgezet Onderwijs heeft het online educatieve spel Plaza Challenge de award in de wacht gesleept. Plaza Challenge is in 2005 door Gamebasics uit Zoetermeer ontwikkeld in nauw overleg met docenten, en wordt sinds 2007 op het onderwijs ingezet. Inmiddels hebben zo'n 400 docenten zich ingeschreven.

Het juryrapport was duidelijk in haar oordeel: 'Plaza Challenge sluit goed aan op de belevingswereld van de leerlingen, is spannend door het competitie element, stimuleert de speler verder te denken en creatief te zijn. Lastige begrippen zoals concurrentie, marktwerking inkoop en verkoopprijs komen zo tot leven'.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

J. ter Horst
Van J. ter Horst | 15-04-2009
Mijn leerlingen uit VMBO zijn erg enthousiast. Daarnaast hebben de leerlingen in drie weken tijd veel gevoel gekregen bij marktbegrippen zoals concurrentie, verkoopprijs en manieren van inkopen. Ze vragen mij om mee te spelen en willen het (het liefste 3 keer per week) vanuit thuis spelen. Ik vind het een ernstig leuk en leerzaam spel en kan me volledig aansluiten bij het juryrapport.
Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.