Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Enige weken geleden is de GRIP® Sugarkids computergame geïntroduceerd. Het spel, een initiatief van Diabetesvereniging Nederland (DVN) in samenwerking met het farmaceutisch bedrijf sanofi-aventis, is onderdeel van het nieuwe programma GRIP® Sugarkids dat kinderen (tussen de 7 en 11) met diabetes leert zelf (beter) om te kunnen gaan met hun ziekte. De makers van het spel hebben 477 kinderen met diabetes gevraagd hoe ze met hun ziekte omgaan. De resultaten laten zien dat 1 op de 3 kinderen met diabetes het moeilijk vindt om precies te begrijpen wat de dokter hen vertelt. Verder willen deze kinderen het liefst zoveel mogelijk zelf leren omgaan met de ziekte en vooral met alles mee kunnen doen op school. Ook willen ze graag op vakantie kunnen gaan en bij leeftijdgenootjes kunnen logeren. 8 van de 10 kinderen zien het dan ook zitten om via een computerspel meer te leren over diabetes. GRIP® is gemaakt door The Health Agency met adviezen van Diabeter. GRIP® won in 2008 de Top Innovatieprijs van het Zorginnovatieplatform. De opdrachtgever voor de ontwikkeling van dit spel is de Nederlandse Patiёnten en Consumenten Federatie (NPCF), de overkoepelende organisatie van alle patiëntenorganisaties in Nederland.
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Hoe zal e-learning zich ontwikkelen, nu de Corona-pandemie geleidelijk afneemt.