Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Jongeren maken veel gebruik van internet, maar zij mogen niet allemaal tot voorlopers op internet gerekend worden. De toepassingen die ze vaak gebruiken, zoals MSN en Hyves, benutten ze vooral om te communiceren met vrienden en te 'spelen' met hun identiteit. Dat blijkt uit onderzoek van Emiel Kanters van het bureau Bestuur & Management Consultants (BMC) en Harry van Vliet van het lectoraat Crossmedia van de Hogeschool Utrecht, in opdracht van Kennisnet. Doel van het onderzoek was om antwoord te krijgen op de vraag 'Zou het onderwijs niet enorm kunnen profiteren van (vaak gratis) Web 2.0-toepassingen (Wikipedia, Hyves, maar ook minder bekende mogelijkheden, zoals taggen, vloggen en twitteren), die immers aansluiten op de belevingswereld van jongeren en goed passen bij hun manier van kennis verwerven?'. Verder maakt het onderzoek duidelijk dat jongeren goed zijn in algemene ICT-vaardigheden. Hun beheersing van informatievaardigheden die noodzakelijk zijn voor leren en het functioneren in een kennissamenleving, blijft wel een punt van (maatschappelijke) zorg.
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
De corona pandemie heeft een grote invloed op onze manier van leren. Helma van den Berg deelt haar mening.