Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Onder de noemer 'Games Can Change' hield de Hogeschool van Amsterdam de afgelopen week de International Game Week. Tijdens deze week is er intensief gewerkt, geëxperimenteerd en gedebatteerd waarbij het centrale thema was: waar zijn games nog meer geschikt voor, afgezien van amusement? Op vrijdag 13 maart is de gameweek afgesloten met een aantal lezingen (onder meer van de Amerikaan Scott Nicholson over games en bibliotheken en van Stéphane Bura over een nieuwe benadering van bestaande game controllers) en met presentaties van de deelnemende studenten die in één week een game hebben ontworpen. Gamen is een leuk, grappig, spannend of ontspannend tijdverdrijf, en voor de meeste mensen houdt het daarmee wel op. Maar games kunnen ook worden ingezet voor educatie, simulatie of inspiratie. De International Game Week 'Games Can Change' was helemaal gericht op 'andere' toepassingen van games: wat kunnen games betekenen voor scholen, bibliotheken, of het openbaar vervoer? De Game Week is onderdeel van de minor-programma's Game Technology en Game Design. Alle studenten die deze minor volgen, nemen deel aan de week en werken in teams met gastdocenten uit het lokale bedrijfsleven, Frankrijk en de Verenigde Staten aan een uitdagende opdracht: ontwerp binnen één week een game, passend in het thema.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.