Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Onderzoek over gebruik open content licenties in onderwijs- en onderzoeksomgevingen Binnen het onderwijsveld bestaat de wens om onderwijs en onderzoeksmateriaal te delen, maar ontbreken richtlijnen voor het gebruik van open content licenties voor materiaal in onderwijs- en onderzoeksomgevingen. Dat blijkt uit het rapport ('hergebruik van materiaal in onderwijs- en onderzoeksomgevingen'), dat SURFdirect (de Digitale Rechten Expertise Community van SURF) en Creative Commons Nederland hebben geschreven naar aanleiding van onderzoek naar hergebruik van materiaal in onderwijs- en onderzoeksomgevingen. Uitgangspunt voor het onderzoek was de doelstelling van SURF dat 'materiaal dat met publieke middelen gefinancierd is, zoveel mogelijk publiek toegankelijk moet zijn'. Een van de aanbevelingen van de onderzoekers (Paul Keller - Creative Commons Nederland en Wilma Mossink - SURF), is dat SURFdirect een gedegen bewustwordingscampagne opzet om de Creative Commons-licenties aan het veld uit te leggen en bekend te maken. Beide partijen zijn op dit moment plannen voor een dergelijke campagne aan het maken.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.