Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 20-02-2009 | Article Rating | (0) reacties

Universitaire master over 'vrije software' bij Free Technology Academy

Met financiële steun van de Europese Commissie (EC) is een nieuw consortium begonnen aan de ontwikkeling van een universitaire master over 'vrije software en open standaarden'. Om te komen tot voldoende kennis en goed opgeleide experts op het gebied van vrije software heeft de Open Universiteit, samen met twee andere Europese universiteiten en onder coordinatie van het Free Knowledge Institute (gevestigd in Amsterdam), de 'Free Technology Academy' (FTA) opgericht.

De FTA is als het ware een virtuele universiteit met een online campusomgeving waarin cursussen op master-niveau worden aangeboden. Het leermateriaal is vrij toegankelijk en kan zelfstandig worden doorgenomen en tegen betaling kan men onder begeleiding van gespecialiseerde docenten de modules doorlopen. Het volledige masterprogramma kan worden afgerond bij één van de drie deelnemende Europese universiteiten (Open Universiteit Nederland, Universitat Oberta de Catalunya in Spanje en het Portugese Instituto Superior de Ciencias do Trabalho e da Empresa). De FTA wordt financieel gesteund door het Leven Lang Leren Programma (LLP) van de Europese Commissie.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.