Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
De Nederlandse e-learningmarkt is volop in beweging en ontwikkelt zich in een hoog tempo. In een economie waarin het voortdurend ontwikkelen van kennis en vaardigheden een randvoorwaarde is om concurrerend te blijven, voldoen traditionele leermethoden niet langer. Met e-learning is meer mogelijk, kan sneller worden ingespeeld op opleidingsbehoeften, kan bespaard worden op tijd en kosten en kunnen leerrendementen beter meetbaar worden gemaakt. De verwachting is dat, na het internetbankieren, het online winkelen en reizen boeken, de komende jaren ook de grote hausse in e-learning gaat komen. Het klassikaal leren neemt in het bedrijfsleven nu al in hoog tempo af. Dit vraagt om een verdere professionalisering van de branche. Een zestal bedrijven in deze nieuwe tak van de opleidingsbranche heeft elkaar gevonden om samen het nationaal platform BLVT op te zetten. De BVLT is de vertegenwoordiger van de branche richting alle belanghebbenden: opdrachtgevers, aanbieders en gebruikers. Als initiator van de branche werkt BVLT aan professionalisering, kwaliteitsborging en innovatie. Op dinsdag 10 februari zal de officiële oprichtingsvergadering plaatsvinden in de lunchkamer van het restaurant The Lounge in Eindhoven (tegenover de High Tech Campus Eindhoven, waar het 10de Nationale E-learning Congres wordt gehouden). Meer informatie over de BVLT bel Mark van den Broek, 0610456735.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.