Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 22-12-2008 | Article Rating | (0) reacties

'Gebruik Creative Commons om creativiteit onderwijzers en studenten maximaal te bevorderen'

Makers van Open Onderwijsmateriaal wordt aanbevolen om gebruik te maken van een van de Creative Commons Licenties. Dat is de belangrijkste aanbeveling uit het onderzoeksrapport 'What Status for Open? An Examination of the Licensing Policies of Open Educational Organizations and Projects', dat op 18 december is gepresenteerd tijdens een door Creative Commons Nederland georganiseerde Expertmeeting over Open Onderwijsmateriaal en Auteursrecht op het ministerie van Onderwijs. Tijdens deze bijeenkomst discussieerden een aantal experts (onder wie minister Plasterk van Onderwijs) over auteursrechtelijke en technologische randvoorwaarden voor Open Onderwijsmateriaal.

Concreet wordt aanbevolen om de meest open van de CC-licenties, de Creative Commons Naamsvermelding licentie te gebruiken om de creativiteit van onderwijzers en studenten maximaal te bevorderen door hun in staat te stellen om gebruik, combinatie, aanpassing en herpublicatie van Open Onderwijsmaterialen uit verschillende repositories toe te staan.

Bron: Creative Commons Nederland


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.