Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 18-12-2008 | Article Rating | (3) reacties

Serious gaming en leren: interview Nikola Pavloff

Onlangs spraken redactieleden Marcel de Leeuwe en Wilfred Rubens met Nikola Pavloff van Simenco. Simenco houdt zich verschillende jaren bezig met het ontwikkelen van serious games en simulaties.  Daarmee zijn één van de tientallen bedrijven in de Benelux dat zich professioneel met dit onderdeel van e-learning bezighoudt.

In het interview komen de volgende vragen aan bod:

  • Wat is het verschil tussen een simulatie en een game?
  • Voor welke leerdoelen is een serious game geschikt?
  • Wat vind jij een goede serious game?
  • Zijn games niet ontzettend duur?
    Wat zijn de belangrijkste voor- en nadelen van serious games?
  • Welke trends zijn er op het gebied van serious gaming?
  • Heb je tips voor organisaties die aan de slag willen met serious gaming?


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Iris Koolen
Van Iris Koolen | 08-01-2009
Goed verhaal, erg informatief en leuk initiatief van e-learning.nl.
Bob Teunissen
Van Bob Teunissen | 09-01-2009
Duidelijk en gericht interview. Kort, bondig en informatief.
rikkert boontra
Van rikkert boontra | 09-01-2009
Tip voor de volgende keer: neem een flashplayer met de juiste aspectratio (4:3 ipv 16:9) Dan voorkom je de zwarte balken.
Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.