Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
'Leraren zouden scholieren ook les moeten geven in het kritisch beoordelen van informatie op internet, zodat zij beter letten op zoekresultaten en beter beoordelen of de informatie op een website waardevol is en of het om een betrouwbare site gaat'. Dat stelt drs. Amber Walraven aan de Open Universiteit Nederland, die vrijdag op dit onderwerp hoopt te promoveren. Volgens Walraven, universitair docent bij de faculteit Gedragswetenschappen van de Universiteit Twente, beoordelen scholieren nu veel te weinig kritisch informatie op internet. 'Dat leidt vaak tot kritiekloos knippen en plakken, bijvoorbeeld bij het maken van een werkstuk', aldus Walraven. 'Ze kijken vooral of de informatie in het Nederlands is, of de site snel een antwoord geeft op hun vraag en er leuk uit ziet: staan er bijvoorbeeld plaatjes en foto's op de site'. Bron: Open Universiteit Nederland
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.