Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Outstart | 15-12-2008 | Article Rating | (0) reacties

CAE selecteert OutStart’s LCMS voor de wereldwijde training van de Canadese luchtmacht (het AFILE project)

Boston – 11 December 2008 – Outstart implementeert haar LCMS software (Learning Content Management Systeem) als onderdeel van een wereldwijd project om het personeel van de Canadese Luchtmacht beter te gaan opleiden. Het zogenaamde AFILE project (Air Force Integrated Information and Learning Environment) met als belangrijkste aannemer het Canadese bedrijf CAE (www.cae.com) en ook Outstart, Xwave en enkele andere bedrijven bouwen samen een trainingsomgeving voor de Canadese Luchtmacht die tegemoetkomt aan zowel de huidige als toekomstige opleidingseisen. AFILE biedt hiermee een geïntegreerde omgeving om trainingsmaterialen te ontwikkelen, te beheren en uit te leveren.

 

“Binnen de Canadese Luchtmacht bestaat er een groot aantal training- en informatiesystemen, maar de leerinhouden zijn niet gemakkelijk toegankelijk tussen de verschillende luchtmachtopleidingen. AFILE voorziet onze mannen en vrouwen van een omgeving waarin missie-kritische inhoud kan worden gedeeld”, zegt Majoor Denis Forest van het Directoraat Luchtmacht Programma’s. “Een LCMS maakt het mogelijk om al onze trainingsmaterialen te beheren en gemakkelijk in te zetten waar en wanneer het nodig is voor ons personeel. Wij denken dat het LCMS de katalysator kan zijn voor het efficiënter inzetten van de beschikbare leertijd op een specifieke taak, en onze mensen hun werk sneller en beter te laten uitvoeren omdat zij niet langer gebonden zijn aan één enkele manier van instructie.”

 

Volgens de Canadese Luchtmacht gaat er elk jaar meer personeel met pensioen, terwijl het aantal operaties nog steeds toeneemt. Daarom denken luchtmachtopleiders dat de conventionele methoden niet langer de meest efficiënte manier zijn voor de luchtmachtopleidingen om de benodigde instructie te geven in het kader van de missie van de luchtmacht.

 

De Canadese Luchtmacht heeft gekozen voor een door CAE geleid team om AFILE te implementeren, een gemeenschappelijk platform voor training en opleiding. Outstart is gekozen om het leer content management systeem (LCMS) te leveren als onderdeel van het AFILE programma. Het Outstart LCMS automatiseert de ontwikkeling en uitlevering van leermaterialen, faciliteert hergebruik en integreert de samenwerking van inhoudelijke experts.

 

“CAE en het AFILE team leveren een geïntegreerde trainingsoplossing  aan het Canadese Ministerie van Defensie die de benodigde trainingstijd voor specifieke kennis en vaardigen reducereert en tegelijkertijd de algemene trainingscapaciteit verhoogt” zegt Marc Parent, EVP en COO van CAE. “Het AFILE programma helpt om CAE’s leidende positie op het gebied van militaire training in Canada te versterken, en wij zijn blij om leidende bedrijven zoals Outstart in ons AFILE team te hebben”.

 

Het LCMS zal de manier waarop online training wordt gemaakt en wordt gedistribueerd standaardiseren, zodat alle eenheden van de Canadese luchtmacht dezelfde lessen kunnen volgen op dezelfde manier. Daarnaast zal Outstart’s software de trainingsprofessionals van de luchtmacht een omgeving bieden om online samen te kunnen werken met ander personeel dat belangrijke expertise heeft met betrekking tot het ontwikkelen van trainingsprogramma’s. Hiertoe voorziet het LCMS in een virtuele samenwerkingsruimte waarbinnen experts en trainingsprofessionals know-how kunnen bijdragen, e-learning content kunnen herzien, bewerken en goedkeuren, onafhankelijk van de tijdzone of locatie.

 

Door middel van het AFILE project beschikt het luchtmachtpersoneel over één centrale repository voor alle leermaterialen. Omdat alle materialen zich binnen eén omgeving zal bevinden, kan het luchtmachtpersoneel alle benodige onderdelen van elke gemaakte training en opleiding gemakkelijk terugvinden. Bijvoorbeeld, als een technicus die wordt ingezet in de Perzische Golf een vliegtuigsysteem moet reparereren dat hij of zij in zes maanden niet heeft gezien dan wordt het systeem getransporteerd naar een expert op de thuisbasis. Maar met het LCMS kan de training, documentatie en expertise direct worden uitgeleverd aan de technicus op de positie waar hij of zij zich bevindt, in het benodigde formaat om het systeem te repareren. Dit vertaalt zich in een enorme besparing in tijd, menskracht en geld.

 

Over OutStart
OutStart verbetert kennisoverdracht door middel van formeel leren, informeel leren en sociale software. Door de uitwisseling van kennis frictieloos te maken, geeft Outstart kenniswerkers de mogelijkheid – werknemers, partners en klanten om beter te kunnen functioneren binnen hun rol.

 

AgustaWestland, Autodesk, BB&T, British Telecom, CVS Caremark, Department of Work and Pensions (DWP), Internal Revenue Service, General Dynamics, Lufthansa, MetLife, The Boeing Company, the US Navy, and Verizon Wireless vertrouwen op OutStart om de individuele en organisatorische prestaties te verbeteren, kennisoverdracht te verhogen en de kosten te verlagen. Het hoofdkantoor is in Boston, Mass., OutStart heeft kantoren binnen geheel Europa en Noord-Amerika (zie www.outstart.com).


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.