Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
'Er is nog weinig bekend over de daadwerkelijke leereffecten van onderwijsgames. Maar het is zeker mogelijk om ze te ontwikkelen op een manier, zodat ze bijdragen tot effectief leren'. Dat zegt dr. Hans Hummel, universitair hoofddocent bij het Centre for Learning Sciences and Technology (CELSTEC) van de Open Universiteit. Hummer geeft op dinsdag 2 december (aanvang: 20.00 uur), in het Wetenschapscafé van de Open Universiteit in Café Pelt in Heerlen, een lezing aan de hand van bekende computerspellen. Omdat computerspellen nu zowel bij jongeren als ouderen heel populair zijn, wordt verwacht dat games in het onderwijs de studiemotivatie en leerprestaties zouden kunnen verhogen. Maar leiden games wel tot leren? In de presentatie zal Hans Hummel de aanpak en tools beschrijven, en enkele concrete voorbeelden geven, die binnen de Open Universiteit worden gebruikt. De afgelopen jaren leidde Hummel het EMERGO-project, waarin een efficiënte aanpak en software tools voor games zijn ontwikkeld. Momenteel is hij verantwoordelijk voor projecten binnen het thema Immerseve Media, waaronder serious games.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.