Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 06-11-2008 | Article Rating | (0) reacties

Publicatie over factoren die rol spelen bij invoering van een ELO

'Welke factoren spelen een rol bij het invoeren van een ELO (elektronische leeromgeving) en hoe zijn eventuele belemmeringen zijn tegen te gaan'. Die vraag staat centraal in de publicatie 'Met een elektronische leeromgeving méér baas over eigen onderwijs' (66 pagina's), die eerder dit jaar is uitgegeven door ITS - Radboud Universiteit Nijmegen (Het ITS is een onafhankelijk instituut verbonden aan de Radboud Universiteit Nijmegen, gespecialiseerd in beleidsonderzoek, beleidsadvisering en kennisoverdracht).

Aanleiding voor het onderzoek was een vraag van het Vossius Gymnasium in Amsterdam, die wilde weten hoe het tempo en de mate waarin een ELO een substantieel onderdeel wordt van het onderwijsproces te versnellen is. Voor de onderzoekers was dat reden om contact te zoeken met bij scholen die al ervaring hebben met een elektronische leeromgeving. In de publicatie wordt onder meer gekeken naar de (drie) fasen die een rol spelen bij de invoering van een ELO, wordt ook gekeken naar de kritische factoren (zoals ICT-infrastructuur en de visie van de school op onderwijs) en worden argumenten en voorbeelden gepresenteerd die leraren - naar verwachting - zullen aanspreken.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.