Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Meer dan 75% van de onderzochte wervingssites scoort een onvoldoende als het om de online sollicitatie-ervaring van werkzoekers gaat. Dat is de belangrijkste conclusie van het onderzoek dat Digitaal-Werven jaarlijks uitvoert onder de wervingssites van Nederlandse bedrijven. Digitaal-Werven onderzocht ruim 350 bedrijven en organisaties in Nederland. Van de onderzochte bedrijven vielen er bijna 80 bedrijven af omdat ze geen vacatures op hun website hadden staan. Bas van de Haterd, initiatiefnemer van Digitaal-Werven, stelt: "Het is redelijk dramatisch. Grote bedrijven, vaak beursgenoteerd, die wel mensen zoeken maar geen vacatures op de eigen website hebben staan. Ook niet eens een verwijzing naar de dochterbedrijven waar de vacatures wel op de website staan. Een gemiste kans, want er komen wel werkzoekenden op hun website." Daarnaast vielen ongeveer 20 bedrijven af omdat de website niet goed functioneerde onder Internet Explorer en Firefox, de twee meestgebruikte browsers in Nederland op dit moment. Van de ruim 250 overgebleven bedrijven scoorde driekwart een onvoldoende. In 2007 was dit 50%. "De enige verklaring die ik heb is dat onder de allergrootste bedrijven een segment zit dat hun online werving minder serieus neemt", aldus Van de Haterd.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.