Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 20-10-2008 | Article Rating | (0) reacties

Rapport over haalbaarheid en rol podcast in het onderwijs

'Het stimuleren van de ontwikkeling en adoptie van mobiele toepassingen in het onderwijs'. Dat is het doel van het rapport 'Showcase Podcast Producer' (PDF - 18 pagina's), dat tot stand is gekomen vanuit het SURFnet/Kennisnet Innovatieprogramma, project mobiele diensten en draadloze toegang in het onderwijs.

Achtergrond van de showcase Podcast producer is de behoefte colleges als podcast beschikbaar te krijgen. 'E-learning neemt een steeds grotere vlucht. Er worden in snel tempo nieuwe manieren gevonden om didactische doelstellingen te behalen met digitale hulpmiddelen. Eén daarvan is het opzetten van een podcast infrastructuur. Met behulp van deze infrastructuur kan men colleges opnemen (audio en video) en zeer eenvoudig distribueren naar de studenten. De podcast van de opgenomen college kan hierbij dienen als naslagwerk wanneer de student de materie nog eens wil doornemen of bij voorbereiding van tentamens bijvoorbeeld. Bij ziekte of afwezigheid hoeft men het college niet te missen en informatie kan snel teruggevonden worden. De docent zelf kan jaarlijks terugkerende colleges eenmalig opnemen en daarna als podcast beschikbaar stellen' (Bron: SURFnet).

Het rapport, dat geschreven is voor ICT-coördinatoren, docenten en ICT-managers uit met name het hoger onderwijs, geeft antwoord op de vraag hoe opgenomen colleges op een schaalbare en met relatief lage kosten aan de student, die gebruikmaakt van een breed scala aan mobiele devices, aangeboden kan worden.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 07-05-2022

Hoe de pandemie ons leren veranderde

De corona pandemie heeft een grote invloed op onze manier van leren. Helma van den Berg deelt haar mening.