Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 09-10-2008 | Article Rating | (0) reacties

Nederlandse consument gebruikt sociale media om organisaties te bereiken

Bijna tweederde van de Nederlandse consumenten zoekt contact met een organisatie via sociale media. Hiermee loopt Nederland voorop in vergelijking met consumenten uit andere West-Europese landen. Dit blijkt uit onafhankelijk Europees onderzoek in opdracht van Avanade, een internationaal consultancybureau voor IT-oplossingen. LinkedIn wordt met 37 procent het meeste gebruikt, gevolgd door chat, blogs en instant messaging. Organisaties zijn vaak nog huiverig om sociale media-technologieën te integreren in de bedrijfscommunicatie. De belangrijkste redenen hiervoor zijn:

  • Hoger management ziet de mogelijkheden van sociale media niet in
  • Ze hebben twijfels over de veiligheid
  • Ze zien de voordelen niet
Ondervraagde bedrijven die sociale media al inzetten, zien verschillende voordelen. Zo geeft ruim 80 procent aan dat sociale media een positieve invloed heeft op de personeelswerving bij hun organisatie. Ook geeft 75 procent aan dat de samenwerking tussen afdelingen verbeterd is en dat de besluitvorming van managementvraagstukken sneller verloopt door het gebruik van sociale media-technologieën.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 07-05-2022

Hoe de pandemie ons leren veranderde

De corona pandemie heeft een grote invloed op onze manier van leren. Helma van den Berg deelt haar mening.