Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Uit onderzoek van Survey Sampling International (SSI), wereldwijd aanbieder van sample oplossingen voor marktonderzoek, blijkt dat consumenten het meest gebruikmaken van online sociale netwerken, webvideo's en weblogs. SSI heeft een online onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van internet en nieuwe webtechnologieën onder consumenten. In vakmedia wordt veel gesproken over de term Web 2.0 en de kansen en bedreigingen die nieuwe webtechnologieën met zich meebrengen. SSI onderzocht hoe en of deze nieuwe technologieën door consumenten worden gebruikt. Uit het onderzoek blijkt dat het merendeel van de respondenten meer dan elf uur per week online doorbrengt (61 procent). 31 procent van de respondenten is meer dan twintig uur per week online actief. SSI vroeg naar het gebruik van recente webtechnologieën. Hieruit bleek dat online sociale netwerken, webvideo's en weblogs de meest populaire nieuwe technologieën zijn. 35,5 procent van de respondenten is actief op online sociale netwerken, zoals Hyves. 25,2 procent houdt zich bezig met webvideo's en 22,5 procent met weblogs. Podcasts zijn minder populair. 3,4 procent maakt gebruik van deze technologie.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.