Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Sociale media-technologieën dringen steeds meer door tot de werkvloer. De meeste bedrijven zijn hiervan op de hoogte, maar zetten desondanks geen stappen om er proactief mee om te gaan. Dat blijkt uit Europees onderzoek, in opdracht van Avanade. Verder blijkt uit het onderzoek dat onverschilligheid, angst en onzekerheid de grootste obstakels zijn voor organisaties om sociale media-technologieën op te nemen. Ook komt uit het onderzoek naar voren dat organisaties die proactief gebruik maken van nieuwe mediasoorten, zoals sociale netwerken, blogs, sms en wiki's, verbeteringen signaleren in hun klantrelaties en hun verkopen zien stijgen. Het onderzoek naar sociale media is verricht onder CRM-, marketing-, operations- en salesmanagers, bij dertig Nederlandse organisaties. Daarvan geeft bijna de helft aan dat het hoger management en IT-afdelingen weerstand bieden tegen het benutten van sociale media-technologieën. Zij zien geen heil in het inzetten van sociale media omdat zij bang voor een daling van de productiviteit van medewerkers en niet weten of de technologieën veilig genoeg zijn. Daarnaast geeft bijna 80 procent van de ondervraagden aan dat het management onvoldoende inzicht heeft in wat sociale media kan bieden voor klanten en medewerkers.
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.