Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
'Welke regulering is van toepassing op gedragingen tussen avatars en welke regulering regelt de verhouding tot virtuele objecten?', 'Welke actoren kunnen onder welke omstandigheden ingrijpen in de virtuele wereld?', en 'Welke actor kan in welke gevallen het beste ingrijpen en met welk type regulering?'. Deze vragen staan centraal in het onderzoek 'Virtuele werelden en regulering' (58 pagina's). Het onderzoek, uitgevoerd door Arno Lodders (Vrije Universiteit Amsterdam) en Jacob van Kokswijk (Cap Gemini) in opdracht van het Rathenau Instituut, richt zich op virtuele werelden, zoals Second Life, Habbo Hotel of World of Warcraft, en het onderwerp regulering. Uit diverse case studies blijkt dat in veel gevallen het recht van toepassing is, al is de handhaving ervan niet altijd even makkelijk.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.