Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 08-05-2008 | Article Rating | (0) reacties

Engelstalige site over auteursrechten in het hoger onderwijs

Gisteren heeft SURF, de organisatie waarin Nederlandse universiteiten, hogescholen en onderzoeksinstellingen samen werken aan ICT-innovaties, een Engelstalige website over auteursrechten in het hoger onderwijs gelanceerd. In het bijzonder voor wetenschappelijke publicaties. Het is de vertaling van de Nederlandstalige website, die sinds begin 2007 online is.

De auteursrechtenwebsite richt zich vooral op wetenschappelijke auteurs en geeft antwoord op vragen zoals: Hoezo moet ik mijn auteursrechten regelen? Welk belang heb ik daarbij? Wat is bij wet geregeld? En wat moet ik zelf nog regelen? Op de website worden een aantal basisregels uiteengezet, staat achtergrondinformatie en krijgen auteurs van wetenschappelijke artikelen en proefschriften praktische hulpmiddelen om hun auteursrechtelijke kwesties te regelen.

Naast informatie voor wetenschappelijke auteurs, biedt de website ook handvatten en achtergrond informatie voor de andere betrokkenen: universitaire instellingen, uitgevers en gebruikers.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Geen artikelen gevonden

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.