Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
'Voor een flink aantal, veelal oudere deelnemers, die al lang geen deel hebben genomen aan enige vorm van onderwijs, vormde het volgen van een opleiding via een elektronische leeromgeving (ELO) een struikelblok. Zij waren waarschijnlijk meer gebaat bij een regulier traject met wekelijks een lesdag'. Dit was een van de belangrijkste conclusies die getrokken werd uit een evaluatie van het opscholingsproject, oftewel het 'Project informatiedienstverlening: Opscholing en functie-innovatie in het kader van bibliotheekvernieuwing', dat van januari 2005 tot en met februari van dit jaar gehouden werd. Dat meldt de website van het VOB (Vereniging Openbare Bibliotheken). In het project, gesubsidieerd door SenterNovem, volgden 72 mensen uit Gelderse en Overijsselse bibliotheken een of meerdere kerntaken van de e-learningvariant van de mbo-opleiding Informatiedienstverlening. De kerntaken werden aangeboden om medewerkers te stimuleren tot opscholing vanwege diverse bibliotheekvernieuwingen. De deelnemende partijen aan het project waren de VOB, OBD (Overijsselse Bibliotheek Dienst), Biblioservice Gelderland en een aantal Gelderse en Overijsselse bibliotheken zorgden samen met het ROC van Twente voor een nieuwe manier van leren via de elektronische leeromgeving. Uit de evaluatie kwam naar voren dat de ELO-route het best blijkt te werken in de blended learning variant. Ontmoetingsdagen, gevolgd door zelf werken geeft de beste resultaten. Verder bleek uit dat voor 14% van de deelnemers de ELO-route geen goede route bleek. Een samenvatting van de resultaten van het project zijn hier (als .doc) op te vragen.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.