Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 05-03-2008 | Article Rating | (0) reacties

Gros basisscholen heeft bord en krijt ingeruild voor digitale variant

Ruim zestig procent van de Nederlandse basisscholen heeft bord en krijt ingeruild voor de digitale variant daarvan. De ervaringen daarmee zijn zo positief dat de meeste (89%) van de ondervraagde schoolleiders van plan zijn het aantal digitale borden op korte termijn uit te breiden. Verder blijkt dat op basischolen er gemiddeld één computer op elke zes leerlingen is. Eenderde van de basisscholen is voornemens het aantal computers de komende twee jaar uit te breiden. Dat blijkt uit onderzoek van VNU Exhibitions en de Algemene Vereniging van Schoolleiders.

De helft van de schoolleiders van de Nederlandse basisscholen verwacht een groei van het ICT-budget van gemiddeld 18 procent. Schoolleiders zijn ervan overtuigd dat de inzet van ICT in het leerproces de kwaliteit van het onderwijs sterk verbetert. Schoolleiders ondersteunen in grote meerderheid (84%) de stelling dat de inzet van ICT de kwaliteit van het onderwijs verbetert. De respondenten geven in ruime meerderheid aan dat hun leerkrachten staan te popelen om met nieuwe digitale leermiddelen aan de slag te gaan. Bijna de helft van de schoolleiders vindt dat er onvoldoende financiële middelen beschikbaar zijn om nieuwe ICT-toepassingen in te voeren.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.