Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
De Europese Commissie heeft het OAPEN-voorstel van Amsterdam University Press en vijf Europese uitgevers geselecteerd voor onderhandelingen over financiering. De officiële toekenning, de beslissing over de hoogte van de financiering en de ondertekening van de overeenkomst worden verwacht in mei 2008. Dat meldt de website van de Amsterdam University Press. Het OAPEN-project beoogt een succesvolle Europese benadering te verwezenlijken om de hoeveelheid, zichtbaarheid en bruikbaarheid van hoogwaardige wetenschappelijke onderzoeksresultaten in een open access omgeving te bevorderen. OAPEN (Open Access Publishing in European Networks) is gericht op de behoefte van kleine tot middelgrote ondernemingen en not-for-profit (universitaire) uitgeverijen en beoogt oplossingen aan te dragen voor zowel uitgevers als andere belanghebbenden, zoals wetenschappelijke auteurs en onderzoeksinstituten, bibliotheken, financiers van wetenschappelijk onderzoek en beleidsmakers. Het OAPEN-project is een initiatief van de Amsterdam University Press, Georg-August-Universität Göttingen/Göttingen University Press (Duitsland), Museum Tusculanum Press (Denemarken), Manchester University Press (Groot-Brittannië), Presses Universitaires de Lyon (Frankrijk) en Firenze University Press (Italië). Bron: Amsterdam University Press
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.