Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 17-01-2008 | Article Rating | (0) reacties

Uitgave over essentiële aspecten bij realiseren repositories

Amsterdam University Press (AUP), de uitgeverij van de Universiteit van Amsterdam, heeft 'A DRIVER's Guide to European Repositories: Five Studies of Important Digital Repository Related Issues and Good Practices' uitgebracht, een (Engelstalige) uitgave waarin wordt ingegaan op een vijftal essentiële aspecten bij het realiseren en versterken van repositories: het businessplan, het intellectuele eigendomsrecht, het vullen van de repositories met kennis en onderzoeksresultaten, datacuratie en de lange termijn conservering. Daarnaast wordt er gekeken naar de ontwikkelingen in Europa als het gaat om repositories, en komt een zestal Europese praktijkvoorbeelden aan bod.

Auteurs van de uitgave zijn Kasja Weenink, Leo Waaijers en Karen van Godtsenhoven. Weenink en Waaijers werken bij SURF als respectievelijk projectcoordinator en programmamanager SURFshare. SURF is de samenwerkingsorganisatie van het Nederlandse Hoger Onderwijs en Onderzoek op het gebied van ICT en neemt als zodanig deel aan het DRIVER-project (Digital Repository Infrastructure Vision for European Research). Karen van Godtsenhoven is namens de Universiteit van Gent betrokken bij het DRIVER-project.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.