Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Amsterdam University Press (AUP), de uitgeverij van de Universiteit van Amsterdam, heeft 'A DRIVER's Guide to European Repositories: Five Studies of Important Digital Repository Related Issues and Good Practices' uitgebracht, een (Engelstalige) uitgave waarin wordt ingegaan op een vijftal essentiële aspecten bij het realiseren en versterken van repositories: het businessplan, het intellectuele eigendomsrecht, het vullen van de repositories met kennis en onderzoeksresultaten, datacuratie en de lange termijn conservering. Daarnaast wordt er gekeken naar de ontwikkelingen in Europa als het gaat om repositories, en komt een zestal Europese praktijkvoorbeelden aan bod. Auteurs van de uitgave zijn Kasja Weenink, Leo Waaijers en Karen van Godtsenhoven. Weenink en Waaijers werken bij SURF als respectievelijk projectcoordinator en programmamanager SURFshare. SURF is de samenwerkingsorganisatie van het Nederlandse Hoger Onderwijs en Onderzoek op het gebied van ICT en neemt als zodanig deel aan het DRIVER-project (Digital Repository Infrastructure Vision for European Research). Karen van Godtsenhoven is namens de Universiteit van Gent betrokken bij het DRIVER-project.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.