Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Op dinsdag 11 december wordt het Jaarcongres van de NGI gehouden, de beroepsvereniging voor ICT-professionals. Het congres (met als titel 'Gaming@firstlife') zal vanuit diverse invalshoeken het onderwerp serious gaming en toepassingen daarvan in onder meer virtuele werelden worden besproken. Naast een wetenschappelijke blik op de toekomst en concrete voorbeelden van succesvolle toepassingen, komen relevante onderwerpen, zoals beveiliging, privacy en do's en don't van game-ontwikkeling aan de orde. Volgens Frank Langeveld, organisator van het NGI-congres zijn toepassingen van gaming voor bijvoorbeeld educatie en simulatie niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Virtuele werelden, zoals Second Life en World of Business Craft, bieden een 3D-internet waarin interactie en beleving centraal staat en de belofte van een volgende generatie internet probeert waar te maken. Steeds meer bedrijven investeren veel in serious gaming en virtuele werelden.
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.