Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Op woensdag 31 oktober wordt het nieuwe Goossens Learning Centre geopend aan de Universiteit van Tilburg. De voor studenten bedoelde werkruimte is voorzien van Arbo-verantwoorde notebookwerkplekken. Het Learning Centre maakt deel uit van het gerenoveerde Goossensgebouw, dat tevens voorzien is van een kunstwerk van Rob Moonen over de relatie tussen ICT en de organische wereld. Het nieuwe Goossens Learning Centre voorziet de universiteit van digitale werkplekken die volledig voldoen aan de normen van de Arbowet. De werkplekken bestaan uit werktafels op verschillende hoogten, een notebookhouder die ervoor zorgt dat het scherm van het notebook op de juiste hoogte kan worden ingesteld, een los toetsenbord en een losse muis die op het notebook kunnen worden aangesloten. Het is de bedoeling de universiteit te voorzien van honderd van deze werkplekken. In het pas gerenoveerde Goossensgebouw zijn veertig werkplekken gerealiseerd. Het Goossensgebouw is tevens voorzien van een kunstwerk van Rob Moonen dat tegenwicht biedt aan de dynamiek en drukte die de moderne universiteit kenmerkt en tegelijkertijd een relatie legt met de moderne informatie- en communicatietechnologie (ICT). Het kunstwerk bestaat uit een serie grote plasmaschermen en heeft als uitgangspunt de relatie tussen ICT en de organische wereld, en in bredere zin hoe de binnenwereld zich tot de buitenwereld verhoudt.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.