Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
De gemeente Enschede heeft een subsidie van 140.000 euro toegekend aan het basisonderwijs. De subsidie is bedoeld voor het ontwikkelen van een kenniscentrum, een digitale poort, lesprogramma's, projectleiding en wetenschappelijke ondersteuning. "Ik hecht veel waarde aan een veilige leefomgeving van onze jeugd, ook de virtuele leefomgeving", aldus Eric Helder, wethouder Jeugd & Onderwijs, die zijn woorden vandaag uitsprak bij de kick off van het project 'Virtueel Leven in Enschede'. In samenwerking met een aantal partners ontwikkelen de Enschedese basisscholen een aanpak die de gezonde virtuele ontwikkeling van jeugdigen stimuleert en de digitale kloof tussen de jeugd en haar omgeving verkleint. Enschede is de eerste gemeente die aan een gezonde virtuele ontwikkeling van kinderen een stevige impuls geeft. In 2006 heeft de gemeente onderzocht hoe kinderen, ouders en professionals omgaan met het internetgebruik van kinderen in de leeftijd van 10-14 jaar. Hieruit bleek onder meer dat kinderen vragen om begrenzing. Ouders en professionals moeten hierin een belangrijke rol vervullen, maar hebben vaak onvoldoende kennis om begrenzing en ondersteuning te kunnen bieden. Het project Virtueel Leven in Enschede, dat loopt tot 1 september 2009, biedt zowel kinderen, ouders en professionals de nodige hulp.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.