Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 09-10-2007 | Article Rating | (3) reacties

CCF zoekt interactief spel voor kinderen op een openbare speelplaats

De Creative Conversion Factory (CCF), een initiatief van Philips, heeft in het kader van de CREATE-pitch de opdracht in de markt gezet om een interactief spel te ontwikkelen voor kinderen op een openbare speelplaats. De basis van de CCF wordt gevormd door projecten, die de samenwerking stimuleren tussen bedrijven en kennisinstellingen op het gebied van design & technologie binnen hightech systemen.

De CREATE-pitch, dat zich richt op kleine ondernemingen/jonge talenten uit de creatieve industrie die nieuwe ideeën dan wel producten hebben voor ICT-toepassingen, is onderdeel van de Creative And Technology Exchange (CREATE), een initiatief van ICT~Office in samenwerking met Design Connection Eindhoven, iMMovator, Mediagilde en V2_. Doel van CREATE is economische meerwaarde te creëren door de samenwerking tussen de ICT-sector en de creatieve industrie te versterken.

De opdracht sluit aan bij een project binnen CCF: The Intelligent Playground. Hierbij beperkt een spel zich niet tot één object maar maakt technologie het mogelijk om een spel op te delen in verschillende interactieve elementen, die zijn verspreid op het speelterrein. De opdracht richt zich specifiek op buiten spelen. Kinderen moeten een alternatief aangeboden krijgen voor televisie kijken en computeren.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Geert Smit
Van Geert Smit | 12-10-2007
Ik ben een ruim ervaren ontwerpen van speellandschappen en speeltoestellen. Waar kan ik nadere info verkrijgen over het interactieve project van CCF. Wie (persoon) Welk adres / Tel.nr. / e.mail adres ??? Dank voor uw reactie.
Frits de Jong (e-Learning.nl)
Van Frits de Jong (e-Learning.nl) | 12-10-2007
Dag Geert, Als je je mailadres stuurt naar redactie@e-learning.nl, zal ik zorgen dat je in contact wordt gebracht met een contactpersoon van CCF.
Henk Kasbergen ( directeur Jantje Beton)
Van Henk Kasbergen ( directeur Jantje Beton) | 12-10-2007
Het motto van Jantje Beton is "samen spelen is leren samenleven", vanuit die basis gedachte vind ik het een uitstekend idee om ook dit samenspel te stimuleren, waardoor het aanbod aan kinderen en jongeren toenemend kan aansluiten bij huidige technologische ontwikkelingen! We blijven graag op de hoogte.
Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.