Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
'Welke rol kan een virtuele wereld als Second Life spelen binnen e-learning?'. Die vraag staat centraal in het 26 pagina's tellende rapport van Matthias Rücke ('Second Life as an eLearning Platform'). In de Whitepaper passeert een aantal trainings- en leermogelijkheden binnen Second Life de revue. Zo heeft Rücke onder meer aandacht voor zelfstudie, oefenstof waarbij games een belangrijke rol spelen, blended learning en leermanagementsystemen. De auteur gaat ook in op de economische betekenis van Second Life als leeromgeving en kijkt naar de technische infrastructuur die nodig is om een virtuele wereld te laten draaien wat betreft trainings- en leermogelijkheden. De PDF-uitgave 'Second Life as an eLearning Platform' is (voor 19,90 euro) te bestellen op de website van CHECK.point-elearning.de.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.