Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 24-09-2007 | Article Rating | (0) reacties

E-learning en de rol daarin van virtuele werelden

'Welke rol kan een virtuele wereld als Second Life spelen binnen e-learning?'. Die vraag staat centraal in het 26 pagina's tellende rapport van Matthias Rücke ('Second Life as an eLearning Platform'). In de Whitepaper passeert een aantal trainings- en leermogelijkheden binnen Second Life de revue. Zo heeft Rücke onder meer aandacht voor zelfstudie, oefenstof waarbij games een belangrijke rol spelen, blended learning en leermanagementsystemen. De auteur gaat ook in op de economische betekenis van Second Life als leeromgeving en kijkt naar de technische infrastructuur die nodig is om een virtuele wereld te laten draaien wat betreft trainings- en leermogelijkheden.

De PDF-uitgave 'Second Life as an eLearning Platform' is (voor 19,90 euro) te bestellen op de website van CHECK.point-elearning.de.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Geen artikelen gevonden

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.