Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Volgens diverse ramingen zal binnen vier jaar 80 procent van de internetgebruikers met grote regelmaat een virtuele wereld (zoals Second Life of Active Worlds) bezoeken. Studenten hebben bij de IBM-vestiging in Ierland onderzoek gedaan om deze werelden ook toegankelijk te maken voor mensen die blind zijn. Dat meldt Kaj Rietberg, leerkracht in het speciaal onderwijs, op het weblog 'Internet in School'. De studenten gebruikten tijdens hun onderzoek 3d audio om een gevoel van ruimte te geven. De studenten hebben Active Worlds gebruikt, hier is Quest Atlantis ook op gebaseerd. Active Worlds vonden ze flexibeler dan Second Life. Als een blinde gebruiker de wereld binnenkomt wordt het geheel beschreven en er wordt verteld wat waar staat. Ook kan je horen aan geluiden of er bijvoorbeeld een boom dichtbij staat. Je hoort dan bladeren ritselen. Door het gebruik van text-to-speech kan de chat voorgelezen worden. Het geheel zal nu door mensen van IBM verder ontwikkeld worden.
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.