Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 17-07-2007 | Article Rating | (0) reacties

EC steunt opzet Europese portal met economische publicaties

Zestien toonaangevende economisch-wetenschappelijke bibliotheken, waaronder de universiteitsbibliotheken van de Erasmus Universiteit Rotterdam, de Universiteit van Tilburg, Universiteit Maastricht, de Katholieke Universiteit Leuven en Vrije Universiteit Brussel hebben van de Europese Commissie (EC) subsidie ontvangen voor het project 'Network of European Economists Online' (NEEO). Het project, een initiatief van het Nereus consortium, is gericht op het creëren van een Europees open access netwerk op het gebied van economie en bedrijfskunde. Het betreft een project ter waarde van 2 miljoen euro.

Het netwerk zal bestaan uit de onderling gekoppelde repositories van de zestien deelnemende instellingen. Ernaar gestreefd wordt om, via een centrale meertalige portal, de recente economische publicaties van deze instellingen te publiceren evenals de complete wetenschappelijke output van 500 Europese onderzoekers – alles uiteraard rekening houdend met het geldende auteursrecht.

De portal biedt ook specifieke services voor onderzoekers, studenten en beleidsmakers in zowel de openbare als de particuliere sector. Economische kennis wordt op deze wijze makkelijker zichtbaar en beter bereikbaar.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.