Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 06-07-2007 | Article Rating | (0) reacties

Atos Origin Learning Solutions biedt Knowlegde 4 Development

Atos Origin Learning Solutions biedt Knowlegde 4 Development
Utrecht - 4-Jul-2007 - Kennis is een voorwaarde voor ontwikkeling. Atos Origin is bij uitstek een kennis bedrijf. Die twee ingrediënten heeft Atos Origin Learning Solutions gecombineerd in haar besluit om 1% van de beschikbare tijd aan ontwikkelingslanden te schenken. Onder de naam Knowledge 4 Development zal deze unit onderwijskundige en technische kennis ter beschikking stellen.

Atos Origin ECM Learning Solutions gaat 1% van haar tijd inzetten voor educatie projecten in Afrika en Latijns-Amerika. In samenwerking met het International Institute for Communication and Development (IICD) worden projecten geselecteerd waar IICD’s lokale partners grote behoefte hebben aan kennis over het gebruik van ICT voor efficiënter en effectiever leren.

Ontwikkeling e-learning strategie
De partnerorganisaties waar IICD mee samen werkt – scholen, etc. - hebben zelf onvoldoende kennis van innovatieve methoden en technieken om invulling te geven aan e-learning. Binnen IICD is deze kennis zelf ook niet aanwezig terwijl zij veel educatieprojecten ondersteunt waar e-learning een uitkomst is voor of kan zijn. Er is vooral een grote vraag naar expertise op het gebied van content-ontwikkeling, digitaliseren van leermethoden en ondersteuning in de ontwikkeling van e-learning strategieën. Een van de projecten waar Atos Origin input zal geven voor het ontwikkelen van een e-learningstrategie is het Global Teenager Project. Dit project verbindt 300 klassen uit 30 landen, die met elkaar ‘Learning Circles’ doorlopen.

Learning Circle
Een Learning Circle bestaat uit 10 klassen die denkbeelden uitwisselen over onderwerpen als democratie, emigratie, water, etc. Elk land geeft andere betekenissen aan deze onderwerpen, die unieke internationale persoonlijke discussies opleveren. Het doel van de interactie is culturele bewustwording en het verkrijgen van computervaardigheden waardoor de leerlingen later ook meer kansen op de arbeidsmarkt hebben. Voor het project zal een nieuwe strategie ontwikkeld worden waarbij gekeken wordt naar nieuwe educatieve toepassingen, zoals sms en blogging.

Seminar
Voor de selectie van andere projecten zal ECM Learning Solutions bij IICD eerst een seminar geven over expertise en skills die zij in huis heeft. Tijdens deze sessie zal er met het personeel van IICD gebrainstormd worden welke projecten nog meer in aanmerking zouden kunnen komen voor ondersteunende advieswerkzaamheden van Atos Origin. Naar alle waarschijnlijkheid zullen hieruit projecten naar voren komen waarbij lokaal content ontwikkeld wordt en waar meer inzicht over effectieve manieren waarop kennis wordt overgebracht essentieel is. Veelal wordt er bij de ontwikkeling van instrumenten bij IICD-partners geen rekening gehouden met variatie in leerstijlen. Lezen, horen en zien zijn de meest toegepaste methoden terwijl mensen door participatie en discussie veel meer kennis tot zich kunnen nemen.

Meer informatie
Voor informatie over IICD’s educatieprojecten: http://www.iicd.org/projects/education
Voor informatie over het Global Teenager Project: http://www.iicd.org/projects/globalteenager
Of neem contact op met
Janneke Abbema.

 


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.