Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Recent heeft Stichting Kennisnet Ict op school (Kennisrotonde) de brochure 'Wat weten we over....gaming in het PO en VO?' uitgebracht, waarin tal van aspecten met betrekking tot gaming in het onderwijs aan de orde komen. Zo wordt er ingegaan op de vraag wat games het onderwijs hebben te bieden en onder welke omstandigheden games bruikbaar zijn in het onderwijs. Jongeren lijken soms niets anders te doen dan games spelen en ook binnen het onderwijs begint het spelen van educatieve games steeds meer terrein te winnen. Toch is er bij veel scholen nog weinig bekend over games en de bruikbaarheid daarvan. In deze brochure, geschreven door Margreet van den Berg en Robert-Jan Simons, is onder meer te lezen wat we uit onderzoek weten over games in het onderwijs, hoe games ingezet kunnen worden bij verschillende leervoorkeuren en wordt een aantal tips en suggesties over gaming gebracht. Bron: Stichting Kennisnet Ict op school
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.