Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Nederland is op de 'e-readiness'-ranglijst gezakt van plaats 6 naar 8 en kwam in de meting van dit jaar uit op een score van 8,50 punten (vorige jaar 8,60), waar een 10 het hoogst haalbare is. Dat blijkt uit de '2007 e-readiness rankings', opgesteld door het IBM Institute for Business Value en de Economist Intelligence Unit. De ranglijst, die vorige week is verschenen, geeft aan de hand van een groot aantal criteria de concurrentiepositie van 69 landen op IT-gebied weer. Net als in 2006 wordt de lijst aangevoerd door Denemarken, op kleine afstand gevolgd door de Verenigde Staten en Zweden. Opvallend is de opkomst van de Aziatische regio. Zo steeg Singapore van 13 naar 6 en maakte Hongkong, de bijzondere bestuursregio van China, een sprong van 10 naar 4.
De 'terugval' van Nederland op de e-readiness-ranglijst is vooral te wijten aan een nieuwe manier van meten, waarbij meer de nadruk is gelegd op bijvoorbeeld digitale infrastructuur en de manier waarop individuen en bedrijven digitale diensten gebruiken. Om diezelfde reden daalden ook de prestaties van Zwitserland, Canada, Duitsland en Ierland.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.