Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
ConnectICuT is een online instrument waarmee opleidingen competenties kunnen beschrijven en meten om studenten beter te laten in- en doorstromen binnen de opleidingen. Een zestal pilots bij de Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen (FNW) van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) en de technische opleidingen van de Hanzehogeschool Groningen (HG) laten zien hoe ConnectiCut werkt, voor verschillende opleidingen en doeleinden. Zo is het instrument gebruikt voor self-assessment, co-assessment en peer-assessment in het kader van de in- en doorstroom van studenten binnen en tussen HBO- en WO opleidingen. Ook is ConnectICuT ingezet om elders verworven competenties (EVC’s) te meten van zij-instromers die aan een nieuwe opleiding begonnen. Inmiddels zijn twee vervolgtrajecten gestart om ConnectICuT verder op te schalen binnen de FWN en de Hanzehogeschool. Daarnaast is een groot opschalingproject gestart vanuit SURFfoundation voor toepassingen binnen nieuwe opleidingen en competentiegerichte onderwijspraktijken. Lees verder op: http://goodpractices.surf.nl/gp/goodpractices/377
ConnectICuT is een online instrument waarmee opleidingen competenties kunnen beschrijven en meten om studenten beter te laten in- en doorstromen binnen de opleidingen. Een zestal pilots bij de Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen (FNW) van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) en de technische opleidingen van de Hanzehogeschool Groningen (HG) laten zien hoe ConnectiCut werkt, voor verschillende opleidingen en doeleinden. Zo is het instrument gebruikt voor self-assessment, co-assessment en peer-assessment in het kader van de in- en doorstroom van studenten binnen en tussen HBO- en WO opleidingen. Ook is ConnectICuT ingezet om elders verworven competenties (EVC’s) te meten van zij-instromers die aan een nieuwe opleiding begonnen. Inmiddels zijn twee vervolgtrajecten gestart om ConnectICuT verder op te schalen binnen de FWN en de Hanzehogeschool. Daarnaast is een groot opschalingproject gestart vanuit SURFfoundation voor toepassingen binnen nieuwe opleidingen en competentiegerichte onderwijspraktijken. Lees verder op:
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.