Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 19-02-2007 | Article Rating | (0) reacties

e-Learning wordt volwassen

"e-Learning wordt volwassen", stelt columnist Vern Faulkner op Saanich News. Dezelfde conclusie werd getrokken op het Nationale E-learning Congres. Voorzitter Harm Weistra merkte op - terugblikkend op 8 jaar Nationaal E-learning Congres - dat de belangrijkste vraag is verschoven van 'moeten we wel iets met technologie' naar 'hoe kunnen we technologie gebruiken'. Diezelfde mening was inleider professor Robert-Jan Simons toegedaan. "Waarom ICT?", vroeg hij zich af, door die vraag meteen te beantwoorden met "Omdat ICT er is". Professor Wim Veen liet in zijn bijdrage zien dat voor de jongere generatie ICT 'overal is'. Technologie speelt zo ongeveer in alle facetten van hun leven een belangrijke rol. Zeker voor die generatie is technologie een gegeven.
Overigens, op basis van het online onderzoek dat voorafgaande aan het onderzoek werd gehouden, kan worden geconcludeerd dat - als het om e-learning gaat - de generatie 50+ niet onder zegt te doen voor de jongeren. Van de respondenten onder de 30 jaar geeft 62% aan regelmatig tot veel e-learning te gebruiken. Bij de groep 50+ is dat 58%. In de leeftijdscategorieen 30 tot 40 en 40 tot 50 wordt lager gescoord.


Vern Faulkner wijst in haar column, net als Wim Veen op het congres, op - wat zij noemt - een 'cultural change': "The sudden surge towards video-sharing websites like Youtube or Google video is more than a fad – it’s a sign of global cultural change."
 


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.