Eedo Knowledgeware boekt e-learning success met het Kadaster
Kadaster kiest voor ForceTen™, Eedo’s Learning Content Management System (LCMS), om het opleidingssysteem van haar medewerkers te verbeteren en moderniseren. Dit heeft geresulteerd in financiële voordelen, tijdsbesparingen en een hogere flexibiliteit.
HET KADASTER REGISTREERT EN INFORMEERT. Sinds 1832 gelden als de taken van het Kadaster: het verifiëren, registreren en beschikbaar stellen van informatie over registergoederen. Met een schat aan informatie onder handbereik en nieuwe communicatiemiddelen zoals internet, maakt het Kadaster haar gegevens steeds toegankelijker voor particuliere en zakelijke klanten.
Vanouds was het personeel gewend aan opleidingen met een docent in een leslokaal. Met veranderingen in de dienstverlening en de organisatie in het vooruitzicht en een personeelsbestand met een gemiddelde leeftijd van 50 jaar, wist men bij het Kadaster dat meer flexibiliteit in de trainingsaanpak en een gemengde vorm van opleiding doorslaggevend zou zijn om te slagen.
Kadaster ging aan de slag met adviesbureau Bright Alley en bekeek vijf mogelijke partners voor samenwerking. Al snel werd gekozen voor Eedo’s ForceTen™, een learning content management system (LCMS) waarmee het Kadaster zelf het studiemateriaal voor het opleidingsprogramma kan samenstellen. In nauwe samenwerking met vakinhoudelijk deskundigen zijn de eerste cursussjablonen en trainingsmodules gemaakt. Vervolgens is een aantal medewerkers van het Kadaster opgeleid om zelf materiaal te kunnen ontwikkelen met behulp van het ForceTen.
Tot nu toe hebben ruim 1.200 medewerkers het systeem gebruikt om nieuwe kennis op te doen of bestaande kennis op te frissen.
“Het Kadaster beschikt nu over een effectief en voortdurend beschikbaar leersysteem waarmee wij ons personeel cursussen aanbieden met een grotere consistentie en een hoger kwalitatief niveau,” licht Mariette Kroeze, senior adviseur opleiding en ontwikkeling, toe. “We zijn nu beter in staat om kennisniveaus te bepalen en onze medewerkers heldere leereenheden te bieden. Bovendien zijn we minder reistijd en organisatiekosten kwijt, want het organiseren van cursussen gebeurt veel effectiever en efficiënter door het gebruik van het LCMS van Eedo.”
Het Kadaster heeft al een planning om het aanbod aan elektronische cursusmodules uit te breiden. In de volgende fase wil men cursussen ontwikkelen voor alle primaire processen binnen de organisatie, kennis aan competentieniveaus koppelen en de leermiddelen voor medewerkers thuis toegankelijk maken.
Download een kopie van de volledige case study op: http://www.eedo.com/corporate/casestudies/KadasterUk_customer_spotlight.html
Voor een nederlands versie van de case study neem contact op met Bas Kramer.
Voor meer informatie
Bas Kramer
Business Development, EMEA
Eedo Knowledgeware
Tel: +31 (0) 70 3192702
Mobiel: +31 (0) 6 48430136
E-mail: bas.kramer@eedo.com
Over Eedo Knowledgeware
Eedo Knowledgeware is een toonaangevend leverancier van leer- en kennissystemen die de productiviteit en efficiëntie van organisaties verbeteren. Eedo biedt een reeks krachtige, gebruiksvriendelijke en op maat aan te passen toepassingen voor bedrijven en onderwijsinstellingen. Hierbij worden oplossingen geboden voor diverse praktische vraagstukken op het gebied van kennisbeheer, zoals; inhoudelijk beheer voor opleidingen, dynamische aanlevering, snelle materiaalaanmaak, beoordelingen, kennisuitwisseling, ondersteuning voor betere prestaties en indexerings- en zoekfuncties. Eedo's bekroonde producten worden ingezet in diverse sectoren en bedrijven, waaronder American Management Association, Convergys, Amerikaanse Federale Belastingdienst, Foreign & Commonwealth Office en Lufthansa. Eedo is een zelfstandige onderneming met vestigingen in de VS, Canada, Duitsland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk.