Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 04-01-2007 | Article Rating | (0) reacties

Evalueren van e-learning programma's

Er zijn maar weinig mensen die warm lopen voor evaluatie. De argumenten zijn: het is moelijk, het levert te weinig op en het kan tegen je gebruikt worden. Evaluatie is echter wel het middel om beter zicht te krijgen op een vernieuwing als e-learning. De vraag is echter hoe doe je dat zonder appels met peren te vergelijken?

 

Sener (2006) geeft in zijn artikel 'Effectively Evaluating Online Learning Programs' aan waarom het fout gaat en wat je eraan kunt doen. Belangrijke conclusie is dat de kijk op onderwijs bepalend is voor de invulling en waardering van de evaluatie. Om te beoordelen of een leerling goed bezig is geweest in bijvoorbeeld een 'online community of inquiry' speelt de 'connectedness' van de student een belangrijke rol. Wordt die leerling alleen individueel beoordeeld, dan gaat er iets fout.

 

Misvattingen over e-learning beïnvloeden dus de wijze waarop een evaluatie wordt opgezet en gekwalificeerd. Dit inzicht is niet helemaal nieuw, maar belangrijk genoeg om het in het achterhoofd te houden. Sener geeft aanwijzigen die moeten voorkomen dat u in dezelfde evaluatieval trapt.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Geen artikelen gevonden

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.