Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 14-09-2006 | Article Rating | (0) reacties

Gratis iPod verkeerd?

In Engeland is discussie over de gratis iPods die 250 studenten van de hogeschool Dover aan het begin van dit studiejaar hebben gekregen. De iPods moeten studenten die een college hebben gemist, stimuleren de podcast van het collega alsnog te beluisteren. Dit jaar is een deel van de college's te downloaden, volgend jaar moeten de college's van alle opleidingen te downloaden zijn.
Tegenstanders vinden het uitdelen van 250 iPods - wat de hogeschool zo'n 35.000 euro kost - een verspilling van belastinggeld. Ook is er de vrees dat de collegezalen leeg zullen blijven, als straks alle college's via de iPod te beluisteren zijn.


Zowel de kosten als het mogelijk leeglopen van de collegezalen lijken argumenten waarbij doel en middel door elkaar worden gehaald. Volle collegezalen zijn toch niet het doel van het (hoger) onderwijs? Goede studieresultaten wel. Maar daar lijkt het in de discussie niet om te gaan. Technologie is een onmisbaar onderdeel geworden van het leven van de huidige generatie studenten. De discussie zou dan ook moeten gaan over de effectiviteit van de ingezette middelen. Het zou interessant zijn om de verschillen in studieresultaten te onderzoeken zijn tussen studenten die 100% van de college's via de iPod volgen, 100% traditionele colleges volgen en studenten die de iPod gebruiken als aanvulling op en als 'naslag' bij de gevolgde college's. (HW)

Bronnen: nu.nl en BBC 


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

02-02

Leren met puzzels

Door: Let’s Learn!

Achtergronden aanbieders

Vacatures in de markt

Column

0 reacties
Van de Redactie 16-12-2022

e-Learning na de pandemie

Hoe zal e-learning zich ontwikkelen, nu de Corona-pandemie geleidelijk afneemt.