Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 31-08-2006 | Article Rating | (0) reacties

Britse docenten willen meer Internet toegang op school

Bijna de helft van de Britse docenten wil meer gebruik maken van Internet in de les. Althans bijna de helft van 500 docenten die deel hebben genomen aan een onderzoek van kabelfirma NTL Telewest.

Uit dit onderzoek blijkt dat 42% van de respondenten elke dag Internet in het onderwijs gebruikt, terwijl 78% minimaal één keer per week Internet in de les gebruikt.

Meer dan eenderde van de onderzochte docenten denkt dat Internet in het onderwijs een "major impact" heeft op de examenresultaten. Slechts één procent van de onderzochte docenten gebruikt Internet om samen te werken met andere scholen of bedrijven. NTL Telewest noemt dit een gemiste kans:

Collaborative learning focusing on small group activities is championed by forward-thinking educationalists as the future of education set to replace the "learning-factory" methods of traditional chalk-and-talk pedagogy

Aldus een artikel op VNUnet.com.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.