Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Jay Cross - oprichter van de Internet Time Group - wordt wel de uitvinder van de term e-learning genoemd. Maar in een recent interview neemt hij afstand van deze term. Cross is van mening dat e-learning te veel wordt vereenzelvigd met formele leeractiviteiten: vaste leerprogramma's die binnen een bepaalde tijd moeten worden afgerond. Jay Cross stelt: "... that’s not the way people learn how to do their jobs. 80% of the learning is on the job and there are ways we can get in and make that better". Hij spreekt dan ook liever van informeel leren, waarbij de lerende bepaalt wat, wanneer en waar hij leert: "Informal learning is designed to help people get what they need to know, and to go where they need to on their terms, rather than having to learn according to a fixed curriculum - think of it like "riding a bike compared to getting on the bus". Both have their place, but the effort that’s gone into informal learning to date has been disproportionately low." Formele leeractiviteiten passen volgens Cross niet bij de snelheid waarmee in de huidige maatschappij moet worden geleerd: "the old model of formal learning development, including e-learning, is just too slow".
Jay Cross - oprichter van de Internet Time Group - wordt wel de uitvinder van de term e-learning genoemd. Maar in een recent interview neemt hij afstand van deze term. Cross is van mening dat e-learning te veel wordt vereenzelvigd met formele leeractiviteiten: vaste leerprogramma's die binnen een bepaalde tijd moeten worden afgerond. Jay Cross stelt: "... that’s not the way people learn how to do their jobs. 80% of the learning is on the job and there are ways we can get in and make that better". Hij spreekt dan ook liever van informeel leren, waarbij de lerende bepaalt wat, wanneer en waar hij leert:
"Informal learning is designed to help people get what they need to know, and to go where they need to on their terms, rather than having to learn according to a fixed curriculum - think of it like "riding a bike compared to getting on the bus". Both have their place, but the effort that’s gone into informal learning to date has been disproportionately low."
Formele leeractiviteiten passen volgens Cross niet bij de snelheid waarmee in de huidige maatschappij moet worden geleerd: "the old model of formal learning development, including e-learning, is just too slow".
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.