Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Professionalisering van docenten is de sleutel tot het succes van ICT in het onderwijs. Dat blijkt uit een recent onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksbureau Quality Education Data.
A new survey of teachers and their use of technology suggests there is a clear correlation between hours spent in professional development, classroom integration of technology, and improved student performance. Bron: eSchool News
Uit dit onderzoek blijkt dat docenten ICT steeds vaker gebruiken voor administratieve èn onderwijsdoeleinden. Tegelijkertijd weerhouden een gebrek aan toegang tot ICT, geld en tijd een verdere effectieve integratie van ICT in het curriculum. Uit het onderzoek blijkt ook dat docenten in overgrote mate positief denken over ICT in het onderwijs. Zij zijn onder meer van mening dat leerlingen er betere resultaten door behalen.
eSchool News meldt:
Technology is "on the cusp of radically transforming the learning environment," researchers wrote in response to their findings; but it's not fully there yet, they said.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.